Latin American overview of educational strategies for the prevention of teenage pregnancy
Keywords:
pregnancy, health education, prevention, adolescentsAbstract
Introduction: Teenage pregnancy is a public health problem that mainly affects developing countries. We are currently working on educational strategies that have proven to be efficient in containing this problem.
Objective: Identify educational strategies associated with the reduction of teenage pregnancy in Latin America between 2010-2019
Methods: A bibliographic search was carried out in databases as Scopus, PubMed, SciELO and LILACS, and manual review in Google Scholar, using MeSH terms as: pregnancy, health education, prevention and adolescent. The methodological quality of the articles was carried out with critical reading based on the CASPe tool.
Conclusions: Educational strategies for sexuality in adolescents are considered necessary to generate protective changes and reduce the danger of risky sexual behaviors. Their impact in the medium and long term are yet to be defined.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de derechos de autor/a
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).