Potentialities of psychology in the face of a psychoeducational intervention in primary caregivers
Keywords:
primary caregiver, psychoeducational interventions, self-care, primary health care.Abstract
Introduction: Primary caregivers affect their leisure activities, social relationships, intimacy, emotional balance, freedom and neglect their health, which becomes a process of high vulnerability. They promote therapeutic adherence and constitute an essential support for health professionals in the task of caring for others.
Objective: To identify the potential of Psychology as a social science in the promotion of psychoeducational interventions on self-care in primary caregivers of oncogeriatric patients in the primary health care level.
Methods: A qualitative methodology was used, specifically the case study. Documentary review, observation and professional experience were used to conduct the trial.
Conclusions: Psychology as a social science has potential for the development of psychoeducational interventions, which argues the need for its promotion and thus increase its impact on contemporary society.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de derechos de autor/a
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).